Środowisko zawodowe może czasem mieć znamiona strefy działań wojennych. Konflikt rodzi się między indywidualnymi pracownikami, zespołami oraz częściami organizacji.
Nasz praktyczny warsztat skupia się nad analizą przyczyn powstawiania sytuacji konfliktowych i daje uczestnikom umiejętności zarzadzania sytuacjami konfliktowymi – w roli mediatora a także radzenia sobie z konfliktem doświadczanym przez nich samych
Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy:
- Minimalizują i rozwiązują istniejące konflikty
- Zachęcają do tzw. „zdrowego konfliktu” i umiejętnie zarządzają procesem wypracowywania najlepszych rozwiązań
- Mają świadomość swojej roli w sytuacjach konfliktowych
- Przejmują rolę skutecznego mediatora
Zawartość programowa:
Rozwiązywanie konfliktów:
- Między pracownikami
- W obrębie zespołów, części organizacji
Rodzaje konfliktów:
- Tłumiony konflikt
- Otwarty konflikt
- Konflikt proceduralny (np. skargi)
Przyczyny powstawania konfliktów:
- Różnice w stylach pracy
- Brak przejęcie odpowiedzialności
- Nieefektywna komunikacja
- Brak wspólnych celów
Techniki zarządzania konfliktem:
- Aktywne słuchanie
- Rozumienie dwóch stron konfliktu
- Skupienie na temacie
- Poszukiwanie konsensusu
Zapobieganie przyszłym konfliktom:
- Otwarta komunikacja
- Struktura mediacji
- Budowanie relacji
- Nadawanie uprawnień do rozwiązywania sytuacji konfliktowych