Zarządzanie konfliktem

Środowisko zawodowe może czasem mieć znamiona strefy działań wojennych. Konflikt rodzi się między indywidualnymi pracownikami, zespołami oraz częściami organizacji.

Nasz praktyczny warsztat skupia się nad analizą przyczyn powstawiania sytuacji konfliktowych i daje uczestnikom umiejętności zarzadzania sytuacjami konfliktowymi – w roli mediatora a także radzenia sobie z konfliktem doświadczanym przez nich samych

Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy:

  • Minimalizują i rozwiązują istniejące konflikty
  • Zachęcają do tzw. „zdrowego konfliktu” i umiejętnie zarządzają procesem wypracowywania najlepszych rozwiązań
  • Mają świadomość swojej roli w sytuacjach konfliktowych
  • Przejmują rolę skutecznego mediatora

Zawartość programowa:

Rozwiązywanie konfliktów:

  • Między pracownikami
  • W obrębie zespołów, części organizacji

 

Rodzaje konfliktów:

  • Tłumiony konflikt
  • Otwarty konflikt
  • Konflikt proceduralny (np. skargi)

 

Przyczyny powstawania konfliktów:

  • Różnice w stylach pracy
  • Brak przejęcie odpowiedzialności
  • Nieefektywna komunikacja
  • Brak wspólnych celów

 

Techniki zarządzania konfliktem:

  • Aktywne słuchanie
  • Rozumienie dwóch stron konfliktu
  • Skupienie na temacie
  • Poszukiwanie konsensusu

 

Zapobieganie przyszłym konfliktom:

  • Otwarta komunikacja
  • Struktura mediacji
  • Budowanie relacji
  • Nadawanie uprawnień do rozwiązywania sytuacji konfliktowych

Share:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Comments are closed.

CZYTAJ DALEJ

Danuta Kidawa

Trener biznesu, trener mentalny, trener i partner FRIS@, coach mocnych stronDoświadczenie:Danuta jest praktykiem z bogatym doświadczeniem analitycznym, a jej pa ...

Paweł Dul

Przedsiębiorca, Trener IT Doświadczenie: Nauczyciel informatyki na wszystkich etapach edukacyjnych – (2002-2017) Wykładowca, trener IT – 5 lat (2017 – nadal) P ...

Shopping Basket