Zarządzanie sobą w czasie

Niektórzy ludzie wydają się mieć więcej czasu na realizację zaplanowanych działań, podczas gdy inni pędzą od jednego zadania do następnego i trudno jest im kończyć to, co zaczynają. Sytuacja ta nie zawsze wynika stąd, że jedni mają mniej do zrobienia niż. Najprawdopodobniej wykorzystują oni czas bardziej efektywnie – czyli lepiej zarządzają sobą w czasie.

Szkolenie jest przeznaczone dla:

  • Pracowników stanowisk związanych z planowaniem, terminowymi zadaniami, projektowaniem zadań
  • Pracowników zobowiązanych do samodzielnego planowania czasu i obowiązków
  • Przełożonych, zarządzających zespołem
  • Pracowników różnych działów współpracujących ze sobą

Dzięki udziałowi w szkoleniu Uczestnicy:

  • Efektywniej planują swoje zadania
  • Korzystają z narzędzi i technik zarzadzania sobą w czasie
  • Określają priorytety
  • Korzystają ze sposobów oszczędności czasu i energii
  • Podnoszą poziom skuteczności indywidualnej i grupowej

Zawartość programowa:

Wprowadzenie – moje mocne i słabe strony w zarządzaniu czasem

  • Zdiagnozowanie podstawowych nawyków w dotychczasowym zarządzaniu czasem, przydatnych i zgubnych
  • Uświadomienie, czym są nawyki i jaka jest ich skuteczność w organizacji pracy

Pożeracze czasu – czym są, jak je wykrywać i eliminować

  • Grupowe określenie złodziei/pożeraczy czasu
  • Podział na tzw. złodziei jawnych i ukrytych
  • Diagnoza własnych złodziei
  • Poszukiwanie konkretnych sposobów na eliminację wybranych pożeraczy

Czas i organizacja – czym jest „czas” i czym tak naprawdę zarządzamy

  • Grupowe zdefiniowanie pojęcia ,,czas” i zakresu wpływu na jego zarządzanie
  • Uświadomienie przestrzeni-obszarów, którymi naprawdę zarządzamy
  • Odniesienie do wcześniejszej pracy z nawykami
  • Przykłady skutecznego organizowania pracy

Odkładanie zadań tzw. „otwarte pętle” – czym skutkuje, dlaczego męczy i jak nie odkładać

  • Grupowe ustalenia dotyczące powodów, okoliczności i zakresu odkładanych zadań
  • Zdefiniowanie pojęcia ,,odkładanie”
  • Uświadomienie zgubności odkładania na rzecz skuteczności planowania
  • Indywidualne zdiagnozowanie własnych ,,otwartych pętli”
  • Nauka zamiany ,,otwartych pętli” na zdefiniowane, celowe czynności – trzy techniki

 

Techniki zarządzania sobą w czasie:

  • Macierz Eisenhowera – priorytety zadań, zadania ważne i pilne
  • Zasada Pareto – skuteczność działań
  • Złota godzina
  • Fotografia dnia pracy
  • Zasada 60:40
  • Zasada Pomodoro
  • Checklista
  • Zjedz tę żabę
  • Zasada 1+ 3 – choćby skały…
  • ABC

Share:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Comments are closed.

CZYTAJ DALEJ

Danuta Kidawa

Trener biznesu, trener mentalny, trener i partner FRIS@, coach mocnych stronDoświadczenie:Danuta jest praktykiem z bogatym doświadczeniem analitycznym, a jej pa ...

Paweł Dul

Przedsiębiorca, Trener IT Doświadczenie: Nauczyciel informatyki na wszystkich etapach edukacyjnych – (2002-2017) Wykładowca, trener IT – 5 lat (2017 – nadal) P ...

Shopping Basket