Podejście i wiedza do motywacji i motywowania pracowników w ciągu ostatniego dziesięciolecia w znaczący sposób ewoluowała. Umiejętności budowania zaangażowania i dbania o motywację pracowników pozostają jednak wciąż jednymi z najważniejszych kompetencji menadżerskich.
Szkolenie szczególnie rekomendowane dla nowo mianowanych kierowników, dla osób, które mierzą się ze spadkiem motywacji i zaangażowania w zespole i dla tych, którzy chcieliby nauczyć się tworzyć angażujące i motywujące środowisko pracy.
Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:
- Identyfikują pierwsze objawy i symptomy spadku motywacji.
- Potrafią prowadzić rozmowy z pracownikiem na temat jego motywacji.
- Budują odpowiedzialność pracownika za jego zaangażowanie i motywację wewnętrzną.
- Pogłębisz świadomość na temat tego w jaki sposób poprzez swój sposób bycia, komunikacji i budowania relacji wpływasz na motywację pracowników.
- Zdobędziesz podstawowe umiejętności służące wzmacnianiu motywacji i u pracownika w zależności od etapu jego kariery zawodowej, wspieraniu go w zaangażowanym i celowym działaniu.
Zawartość programowa:
Aktualna wiedza na temat motywacji i motywowania.
- Model Recognition – aby motywować musisz najpierw poznać pracownika
- Etapy życia zawodowego i zmieniające się potrzeby pracowników
- Czy motywację można kupić? Teoria ST Deciego i Ryana
- Kompetencja, autonomia i poczucie sensu
- Rola emocji w procesie motywacji
- Różnice wartości pokoleń, oraz ich związek z czynnikami motywującymi
- Pokolenia a brak celu, sensu i pasji w pracy, w jaki sposób można je zweryfikować?
WHAT, WHY, WHEN, HOW?
- Co może zrobić przełożony w zależności od tego z jakim problemem motywacyjnym się mierzy pracownik?
- Matryca umiejętności i motywacji.
- Dlaczego warto i jak poznać pracowników ich potrzeby i możliwości?
- Kiedy trzeba wspierać a kiedy należy zostawić odpowiedzialność za motywację wyłącznie pracownikowi?
- Jakie narzędzia ma kierownik aby wpływać na motywację ludzi.
- Coachingowy model prowadzenia rozmowy z pracownikiem który jest świetnym specjalistą
- Model prowadzenia rozmowy z pracownikiem który doświadcza wypalenia zawodowego
- Wyrażanie uznania
- Okazywanie zaufania – więcej niż słowa
- To co robisz krzyczy do mnie tak, ze nie słyszę co mówisz. Czyli o budowaniu zdrowych i opartych na szacunku i godności relacji w zespole.
- Jak pracować nad własna motywacją aby móc budować zaangażowanie innych.