Porozmawiajmy o motywacji i zaangażowaniu

Podejście i wiedza do motywacji i motywowania pracowników w ciągu ostatniego dziesięciolecia w znaczący sposób ewoluowała. Umiejętności budowania zaangażowania i dbania o motywację pracowników pozostają jednak wciąż jednymi z najważniejszych kompetencji menadżerskich. 

Szkolenie szczególnie rekomendowane dla nowo mianowanych kierowników, dla osób, które mierzą się ze spadkiem motywacji i zaangażowania w zespole i dla tych, którzy chcieliby nauczyć się tworzyć angażujące i motywujące środowisko pracy.

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy:

  • Identyfikują pierwsze objawy i symptomy spadku motywacji.
  • Potrafią prowadzić rozmowy z pracownikiem na temat jego motywacji.
  • Budują odpowiedzialność pracownika za jego zaangażowanie i motywację wewnętrzną.
  • Pogłębisz świadomość na temat tego w jaki sposób poprzez swój sposób bycia, komunikacji i budowania relacji wpływasz na motywację pracowników.
  • Zdobędziesz podstawowe umiejętności służące wzmacnianiu motywacji i u pracownika w zależności od etapu jego kariery zawodowej, wspieraniu go w zaangażowanym i celowym działaniu.

Zawartość programowa:

Aktualna wiedza na temat motywacji i motywowania.

  • Model Recognition – aby motywować musisz najpierw poznać pracownika
  • Etapy życia zawodowego i zmieniające się potrzeby pracowników
  • Czy motywację można kupić? Teoria ST Deciego i Ryana
  • Kompetencja, autonomia i poczucie sensu
  • Rola emocji w procesie motywacji
  • Różnice wartości pokoleń, oraz ich związek z czynnikami motywującymi
  • Pokolenia a brak celu, sensu i pasji w pracy, w jaki sposób można je zweryfikować? 

WHAT, WHY, WHEN, HOW?

  • Co może zrobić przełożony w zależności od tego z jakim problemem motywacyjnym się mierzy pracownik?
  • Matryca umiejętności i motywacji.
  • Dlaczego warto i jak poznać pracowników ich potrzeby i możliwości?
  • Kiedy trzeba wspierać a kiedy należy zostawić odpowiedzialność za motywację wyłącznie pracownikowi?
  • Jakie narzędzia ma kierownik aby wpływać na motywację ludzi.
    • Coachingowy model prowadzenia rozmowy z pracownikiem który jest świetnym specjalistą
    • Model prowadzenia rozmowy z pracownikiem który doświadcza wypalenia zawodowego
    • Wyrażanie uznania
    • Okazywanie zaufania – więcej niż słowa
  • To co robisz krzyczy do mnie tak, ze nie słyszę co mówisz. Czyli o budowaniu zdrowych i opartych na szacunku i godności relacji w zespole.
  • Jak pracować nad własna motywacją aby móc budować zaangażowanie innych.

Share:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Comments are closed.

CZYTAJ DALEJ

Danuta Kidawa

Trener biznesu, trener mentalny, trener i partner FRIS@, coach mocnych stronDoświadczenie:Danuta jest praktykiem z bogatym doświadczeniem analitycznym, a jej pa ...

Paweł Dul

Przedsiębiorca, Trener IT Doświadczenie: Nauczyciel informatyki na wszystkich etapach edukacyjnych – (2002-2017) Wykładowca, trener IT – 5 lat (2017 – nadal) P ...

Shopping Basket