Menadżer coachem

Wielu menedżerów nie znajduje na co dzień czasu na to, aby lepiej poznać swoich ludzi – ich prawdziwych aspiracji i możliwości. Ciągle obiecują sobie, że nadejdzie dzień, w którym wreszcie poświęcą czas swoim podwładnym. Menedżer – coach stawia ludzi i ich rozwój na pierwszym miejscu, ponieważ jest przekonany, że bez właściwie ustalonych celów rozwojowych, które ludzie realizują z zaangażowaniem oraz czasu i energii, które w nich inwestuje – świadomie spowalnia rozwój organizacji.

„Menedżer coachem” to intensywne doświadczenie rozwojowe stawiające na zdobycie wiedzy, przećwiczenie umiejętności, informację zwrotną, gotowość do działania natychmiast po wyjściu z sali.

 

Po zakończonym szkoleniu Uczestnicy:

  • Rozumieją, czym jest coaching i coachingowy styl zarządzania
  • Mają świadomość różnic między „czystym” coachingiem a coachingiem menedżerskim
  • Stosują podstawowe narzędzia coachingowe – Model GROW, praca pytaniami, budowanie odpowiedzialności
  • Kontrolują „ludzkie tendencje” – np. podawanie rozwiązań, chęć zrozumienia wszystkiego
  • Koncentrują się na rozwiązaniach
  • Budują poczucie odpowiedzialności za rezultat u podwładnych
  • Realizują zaplanowane działania wdrożeniowe

Zawartość programowa:

Czym coaching jest, a czym nie jest?

  • Różnice między coachingiem, szkoleniem, mentoringiem, konsultingiem, terapią, doradztwem
  • Na czym polega wartość coachingu?

Coaching w kontekście menedżerskim

  • Przegląd różnych stylów zarządzania (Na podstawie „Skutecznego Przywództwa” Daniela Golemana)
  • Coachingowy styl zarządzania – kiedy stosować, a kiedy nie?
  • Na co musi uważać przełożony stosujący coachingowi styl zarządzania?

Lider, który rozwija ludzi

  • Co konkretnie robi?
  • Jak to robi?
  • Jak to odbierają ludzie?

Naturalne ludzkie tendencje – blokujące rozwój

  • Brak uważnego słuchania
  • Próba zrozumienia wszystkiego
  • Nadinterpretacje
  • Osądzanie
  • „Kosztowne” skróty wyłączające myślenie u innych – podawanie rozwiązań, oferowanie pomocy, gdy nie jest ona potrzebna
  • Uleganie emocjom, gdy nie jest to wskazane
  • „Ja też tak mam”

Wspierać, czy stawiać wyzwania?

  • Różne konteksty, różne potrzeby
  • Jakie miejsce pracy JA tworzę?

Jak pytać, by docierać do sedna?

  • Pytania otwarte i zamknięte i ich efekt
  • Pytania „wypełniacze”
  • „Mocne” pytania

Aktywne słuchanie

  • Intencja w słuchaniu – po co słuchamy?
  • Przypomnienie podstawowych zasad
  • Praca ciszą

Model GROW – struktura rozmowy coachingowej

  • Cel
  • Rzeczywistość
  • Opcje
  • Zobowiązanie do działania

Informacja zwrotna w stylu coachingowym

 

 

Share:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Comments are closed.

CZYTAJ DALEJ

Anna Długołęcka

Trener, konsultant, lider, menedżer Doświadczenie:Posiada ponad 25 letnie doświadczenie w obszarze HR i zarządzania - zarówno w korporacjach jak i polskich prze ...

Porozmawiajmy o motywacji i zaangażowaniu

Jednodniowy warsztat rozwijający umiejętności menedżerów w zakresie stawiania właściwej diagnozy odnośnie motywacji pracowników, dostrzegania objawów spadku zaangażowania i rozpoznawania przyczyn wypalenia a także właściwego oddziaływania na motywację i zaangażowanie w zespole (8 godz)

Shopping Basket