Sprzedaż konsultacyjna

To dwudniowe szkolenie zapozna Cię z wiedzą i technikami w zakresie sprzedaży konsultacyjnej, ze szczególnym naciskiem na poznanie sposobów na dotarcie do prawdziwych potrzeb klientów, zdobycia zaufania, przygotowanie i prezentację oferty odzwierciedlającej ich potrzeby oraz zarządzanie obiekcjami.

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Umiejętnie przygotujesz się do każdego procesu sprzedaży konsultacyjnej
  • Skutecznie wykorzystasz wszystkie etapy procesu sprzedażowego
  • Będziesz prowadzić efektywne rozmowy, podczas których zadasz odpowiednie pytania
  • Zrozumiesz znaczenie zaufania klienta do Ciebie jako sprzedawcy i do firmy, którą reprezentujesz
  • Będziesz uważnie słuchać klienta i proponować mu rozwiązania, które odpowiadają na jego indywidualne potrzeby
  • Będziesz stosować zasady komunikacji z klientem odpowiednio do jego „typu”
  • Nauczysz się umiejętnie zarządzać obiekcjami klientów
  • Poznasz najskuteczniejsze techniki sprzedaży
  • W rozmowie z klientem będziesz stosować „język korzyści”
  • Będziesz finalizować proces sprzedaży dzięki korzystnemu porozumieniu obu stron

Dla kogo?

Dla sprzedawców, handlowców na każdym poziomie organizacji, a także dla account managerów i wszystkich pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z Klientem i prowadzą procesy sprzedażowe, a którzy chcą podnieść swoją efektywność w sprzedaży bezpośredniej.

Szczegółowy plan:

  • Obsługa, a aktywna sprzedaż. Podstawowe fazy rozmów sprzedażowych i konsultacyjnych z przykładami
  • Nowoczesny sprzedawca – konsultant:
    • Rola relacji w sprzedaży oraz korzyści z tego wynikających
    • Co jest najważniejsze dla klienta
    • Co wzmacnia zaufanie klienta do firmy
    • Zrozumienie i poszanowanie granic osobistych i profesjonalnych
  • Budowanie zaufania:
    • Zaangażowanie, słuchanie, kontekst, wizja, zobowiązanie
    • Zasady budowania długoterminowych relacji opartych na zaufaniu
    • Pułapki w budowaniu zaufania
  • Autentyczne relacje czy techniczne zabiegi?
    • Budowanie zaufania - wyrachowana strategia ukierunkowana na korzyści finansowe, czy zbiór unikalnych, osobistych umiejętności?
  • Czynniki satysfakcji klienta
    • Różne typy klientów. MBTI, Extended DISC
    • Odkrywanie i rozumienie potrzeb klientów
    • Komunikacja w sprzedaży. Rola emocji w efektywnej komunikacji
  • Przygotowanie i prezentacja oferty w odniesieniu do wyzwań i potrzeb klienta
  • Język korzyści w sprzedaży
    • Model CZK (cecha, zaleta i korzyść)
    • Co jest kluczowe dla klienta
    • Porównanie produkt vs rozwiązanie problemu klienta
    • Podstawy storytellingu dla pokazania korzyści
  • Klient w centrum uwagi. Jak zadawać klientowi odpowiednie pytania, aby nie czuł się „przesłuchiwany”?
  • Telefoniczne rozmowy sprzedażowe
  • Zaangażowanie klienta. Podstawowe typy pytań angażujących
  • Zarządzanie obiekcjami. Przyczyny, zapobieganie
  • Praktyka radzenia sobie z obiekcjami
  • Techniki sprzedaży. m.in. model SPIN, Stopa w drzwiach
  • Przydatne narzędzia
  • Finalizacja rozmowy
    • Sygnały świadczące o istnieniu lub braku chęci klienta do dalszych działań
    • Sposoby ułożenia struktury rozmowy i pytań zwiększających szanse na podjęcie pozytywnej decyzji i zaangażowanie Klienta w kontynuację procesu
    • Zasady planowania dalszych działań z klientem
    • „Zamknięcie przygotowujące”
  • Reagowanie na reklamacje i trudne sytuacje
powrót do listy szkoleń
Skontaktuj się z nami
kontakt
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content