Rozwiązywanie konfliktów

Skąd się biorą konflikty? Czy każdy konflikt jest zły? Czy możesz przewidzieć rozwój, przebieg i efekty konfliktu? Czy możesz zapobiec powstaniu sytuacji konfliktowej? Dzięki temu szkoleniu nauczysz się rozpoznawać przyczyny konfliktów, przewidywać ich efekty i podejmować działania mające na celu rozwiązanie destruktywnego konfliktu interpersonalnego, przy uwzględnieniu kosztu i korzyści, zarówno każdej ze stron zaangażowanych w konflikt jak i całej organizacji.

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Dowiesz się, czym się różni konflikt konstruktywny od destruktywnego
  • Nauczysz się identyfikować rożne sposoby reakcji na konflikt i poznasz plusy i minusy danej reakcji
  • Dostrzeżesz rolę emocji przebiegu konfliktu i nauczysz się oddzielać je od obiektywnej oceny sytuacji
  • Poznasz różne przyczyny konfliktu i jego potencjalne krótko- i długoterminowe skutki
  • Będziesz generować rożne alternatywy rozwiązania konfliktu
  • Będziesz dokonywać wielokryterialnej oceny propozycji rozwiązania konfliktu
  • Nauczysz się wykorzystywać mediacje w celu rozwiązania długotrwałych konfliktów
  • Będziesz prowadzić otwartą komunikację ze wszystkimi stronami konfliktu
  • Nauczysz się monitorować wdrożenie i skuteczność przyjętego rozwiązania konfliktu
  • Dostrzeżesz pozytywne aspekty sytuacji konfliktowej
  • Otwarcie będziesz poszukiwać rozwiązań konfliktu, aktywnie słuchając wszystkich uczestników konfliktu

Dla kogo?

Dla właścicieli firm, menadżerów, liderów, pracowników – dla każdego, kto chce stworzyć zgrany zespół, doskonalić współpracę i komunikację oraz pozytywnie wpływać na jakość pracy i relacji w zespole, ale również w życiu prywatnym.

Szczegółowy plan:

  • Czym jest konflikt?
  • Przyczyny konfliktów. W jaki sposób brak odpowiedniej komunikacji i dostępu do informacji wywołuje niektóre konflikty?
  • Rodzaje konfliktów
  • Styl rozwiązywania konfliktów
    • test pozwalający zobaczyć jaki styl rozwiązywania konfliktów jest Ci najbliższy
    • zalety i wady różnych stylów
    • kiedy dobrze jest zastosować konkretny styl?
  • Komunikacja wg von Thuna – różne rozumienie komunikatów jako przyczyna konfliktów
    • koncepcja komunikacji z 4 ust do 4 uszy – Friedemann Schulz von Thuna
    • określenie własnego stylu słuchania
    • „Mówienie czterema ustami”
    • metoda mówienia 4 ustami
  • Techniki komunikacyjne wspierające porozumienie
  • Pytania otwarte i zamknięte
  • Parafraza i podsumowanie
  • Techniki rozwiązywania problemów:
    • Techniki rozwiązywania problemów
    • Negocjacje
    • Ćwiczenie „Kółko – Trójkąt”
    • Ćwiczenie „Karnet narciarski”
    • Techniki rozwiązywania problemów FUKO
  • Symulacja sytuacji konfliktowej – case study
powrót do listy szkoleń
Skontaktuj się z nami
kontakt
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content