Rekrutacja i selekcja pracowników

Dzięki temu szkoleniu przygotujesz się do prowadzenia procesu wyboru i selekcji pracowników. Dowiesz się, jak właściwie określać wymagania stanowiskowe oraz stosować adekwatne kryteria selekcji. Zdobędziesz umiejętność analizowania zakresu wymagań względem pracowników, wykorzystywania różnych metod selekcji oraz podejmowania trafnych decyzji w zakresie zatrudniania nowego pracownika i jego wdrażania do pracy.

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Planując proces rekrutacji będziesz korzystać z aktualnych przepisów prawa pracy mających znaczenie dla organizacji i przebiegu procesu rekrutacji oraz monitorować zmiany prawne, które są istotne dla tego procesu
  • Poznasz źródła informacji o rynku pracy
  • Zaczniesz monitorować zmiany na rynku pracy oraz oceniać ich znaczenie dla sytuacji swojego przedsiębiorstwa
  • Będziesz tworzyć skuteczne ogłoszenia rekrutacyjne zawierające kluczowe elementy
  • Nauczysz się określać zakres wymagań na danym stanowisku pracy i oczekiwany od kandydatów zakres kompetencji
  • Poznasz różne źródła pozyskiwania pracowników, ich wady i zalety
  • Będziesz umiejętnie dobierać metody selekcji pracowników
  • Będziesz prowadzić rozmowy rekrutacyjne skoncentrowane na diagnozie kompetencji kandydatów, w pozytywnej atmosferze
  • Będziesz podejmować trafne decyzje o wyborze kandydata
  • Udzielając informacji zwrotnej nauczysz się powstrzymywać od subiektywnych ocen i prezentować szacunek wobec kandydatów
  • Będziesz opracowywać programy wdrożeń pracowników na stanowisko pracy i skutecznie prowadzić działania wdrożeniowe

Dla kogo?

Szkolenie jest przeznaczone dla osób odpowiedzialnych za procesy rekrutacyjne, takich jak menedżerowie HR, rekruterzy, specjaliści ds. kadr oraz właściciele małych i średnich przedsiębiorstw. Jest idealne dla tych, którzy chcą poprawić swoje umiejętności w zakresie wyboru i selekcji pracowników, aby efektywnie zarządzać zasobami ludzkimi, a także dla osób planujących rozpoczęcie kariery w HR. Szkolenie będzie również przydatne dla liderów zespołów i menedżerów operacyjnych, którzy są zaangażowani w proces rekrutacji i chcą lepiej zrozumieć, jak skutecznie wybierać nowych członków zespołu.

Szczegółowy plan:

  • Podstawowe przepisy prawa pracy
  • Źródła informacji o rynku pracy i weryfikacja ich przydatności
  • Nowe trendy w rekrutacji i selekcji pracowników
  • Skuteczne narzędzia w procesie rekrutacji i selekcji
    • Analiza stanowiska pracy
    • Kluczowe kompetencje
    • Tworzenie kompetencyjnego profilu kandydata
  • Źródła pozyskiwania pracowników
  • Skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne
  • Od stwierdzenia wakatu po udane wdrożenie - etapy procesu rekrutacyjnego
  • Metody selekcji zgłoszeń
  • Struktura rozmowy rekrutacyjnej
  • Metody selekcji kandydatów
  • Czym jest wywiad kompetencyjny? Jak przygotować próbki pracy?
  • Decyzje rekrutacyjne
    • Jak przygotować kryteria rekrutacyjne?
    • Informacja zwrotna - komunikacja po zakończonym procesie rekrutacyjnym
  • Wdrożenie na stanowisko pracy
    • Opracowanie planu wdrożenia
    • Skuteczne wdrożenie nowego pracownika
powrót do listy szkoleń
Skontaktuj się z nami
kontakt
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content