Określanie celów i priorytetów

To dwudniowe szkolenie przygotowuje do podejmowania działań ukierunkowanych na osiągnięcie określonych celów biznesowych poprzez ustanawianie systemu celów i skoordynowanie działań pozostałych pracowników, właściwą alokację zasobów, zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa i samych pracowników, monitorowanie realizacji celów, określanie szczegółowych harmonogramów ich osiągania oraz ich priorytetyzowanie.

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Stawiając cele będziesz dbać o ich skonkretyzowanie, mierzalność, osiągalność, odniesienie do realnych możliwości oraz osadzenie w czasie - stosując zasadę SMART
  • Planując cele operacyjne, będziesz bazować na celach strategicznych, wykorzystując poznane założenia zarządzania przez cele (MBO)
  • Będziesz przygotowywać harmonogramy działania oraz określać czas realizacji poszczególnych zadań
  • Będziesz na bieżąco planować działania dzienne, tygodniowe, miesięczne oraz długoterminowe
  • Zaczniesz regularnie rewidować cele strategiczne i dokonywać niezbędnych korekt, przekładając je na cele operacyjne
  • Będziesz określać priorytety realizacji poszczególnych zadań i projektów (kaskadowanie celów)
  • Nauczysz się działać w oparciu o plany, w tym ustalone priorytety, cele i terminy realizacji
  • Zapewnisz zasoby (w tym czas) dla realizacji poszczególnych zaplanowanych działań
  • Będziesz określać czynniki i bariery, które mogą wpłynąć na prawidłową realizację celów w założonych terminach
  • W sytuacji przekroczenia terminów realizacji i nieosiągnięcia założonych celów będziesz opracowywać plany naprawcze
  • Przejmiesz odpowiedzialność za realizację celów i zadań bazując na ustalonych parametrach celów
  • Samodzielnie zrealizujesz własne cele lub wyszukasz adekwatne wsparcie - trafnie je identyfikując i zapewniając je sobie w odpowiednim czasie.
  • W swoim działaniu będziesz uwzględniać plany i perspektywę innych osób w organizacji przy określaniu celów i priorytetów

Dla kogo?

Dla właścicieli firm, menadżerów, liderów chcących poszerzyć i usystematyzować swoją wiedzę oraz nabyć umiejętności pozwalające na sprawne określanie celów (własnych, podległych zespołów i całego przedsiębiorstwa), ustalanie ich priorytetów i efektywne egzekwowanie ich realizacji.

Szczegółowy plan:

  • Zasady określania celów SMART
  • Czym jest zarządzanie przez cele (MBO)? Jak formułować „wiązkę celów”?
  • Analiza celów strategicznych organizacji. Do czego dążymy jako firma i jak to będziemy mierzyć?
  • Jak przekładać cele strategiczne na cele operacyjne?
  • Czym są harmonogramy i jak je konstruować?
  • Jak określać czas realizacji zadań i jak alokować zasoby? Dobre praktyki dotyczące określania czasu realizacji zadań, identyfikowania i alokowania zasobów niezbędnych do realizacji zadań.
  • Przygotowanie harmonogramu działań i alokowania zasobów:
    • Co pomaga w przygotowywaniu harmonogramów?
    • Na co uważać?
    • Jak unikać błędów związanych z alokowaniem zasobów?
  • Jak planować realizację celów bieżących, tygodniowych, miesięcznych, kwartalnych?
  • Jak zarządzać priorytetami?
    • Czym są priorytety i jak nimi zarządzać?
    • Jak odróżniać zadania pilne od ważnych?
    • Co tak naprawdę jest priorytetem?
  • Jak radzić sobie w sytuacjach, gdy zagrożona jest realizacja celów?
  • Jak konstruować plany naprawcze?
  • Opracowanie priorytetów działania organizacji w sytuacjach złożonych celów i ograniczonych zasobów – case study
powrót do listy szkoleń
Skontaktuj się z nami
kontakt
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content