Konflikt - trudne rozmowy z klientem

Konflikty i tzw. „trudne sytuacje komunikacyjne” to element stale występujący w życiu każdego sprzedawcy. Warto jednak pamiętać, że mogą one być okazją do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego – pod warunkiem, że sprzedawca umiejętnie nimi zarządza. Dzięki temu szkoleniu zdobędziesz praktyczne umiejętności i poznasz strategie, które pozwolą Ci skutecznie rozwiązywać spory, budować lepsze relacje z klientami – oparte na zaufaniu i zrozumieniu i zwiększać wyniki sprzedaży. Będziesz przekształcać wyzwania w szanse i wyniesiesz swoje umiejętności sprzedażowe na wyższy poziom.

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Będziesz rozpoznawać przyczyny i skutki potencjalnych sytuacji „konfliktowych”
  • Nauczysz się umiejętnie zarządzać konfliktami
  • Rozwiniesz umiejętność identyfikowania barier komunikacyjnych podczas rozmów sprzedażowych
  • Będziesz zarządzać własnymi emocjami - trafnie je identyfikując i panując nad nimi
  • Poznasz pojęcie mediacji i sposoby jej wykorzystania w procesie sprzedaży
  • Będziesz stosować skuteczne techniki rozwiązywania konfliktów - w zależności od ich przyczyn rodzaju
  • Na bieżąco będziesz oceniać skuteczność zastosowanych technik - na podstawie rezultatów i reakcji rozmówcy
  • Zdobędziesz umiejętność asertywnej i efektywnej komunikacji z klientem
  • Skutecznie zaczniesz wykorzystywać konflikty do osiągania sukcesów sprzedażowych
  • Będziesz budować trwałe relacje z klientami, nawet tymi „najtrudniejszymi”
  • Budując oparte na zrozumieniu potrzeb i wyzwań klienta, będziesz postrzegany jako ekspert, który pomaga klientowi rozwiązać jego problem i rozumie jego biznes

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla sprzedawców, doradców klienta, menedżerów sprzedaży oraz wszystkich osób, które mają bezpośredni kontakt z klientem i chcą nauczyć się skutecznego zarządzania konfliktami, podnosząc swoje kompetencje budowania biznesu poprzez wysokiej jakości obsługę. Skierowane jest również do osób pragnących poprawić swoje umiejętności komunikacyjne, aby lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach i budować trwałe, pozytywne relacje – nie tylko z klientami.

Szczegółowy plan:

  • Zarządzanie konfliktem, przyczyny i skutki konfliktu
  • Znaczenie konfliktu w pracy sprzedawcy
  • Rozpoznawanie konfliktu
  • Rodzaje konfliktów wg. Ch. W. Moore’a
  • Prowadzenie klienta przez proces decyzyjny
  • Schemat rozmowy sprzedażowej opartej na budowaniu relacji
  • Techniki rozwiązywania konfliktów
  • Zarządzanie emocjami - trudne sytuacje w obsłudze klienta
    • identyfikacja własnych emocji w sytuacjach konfliktowych
    • techniki radzenia sobie ze stresem i emocjami podczas trudnych rozmów
  • Bariery komunikacyjne – jak je identyfikować i w jaki sposób radzić sobie z tymi wyzwaniami
  • Asertywne radzenie sobie w sytuacjach niejasnych
  • Zarządzanie sprzedażą przez konflikt - wykorzystywanie konfliktu do osiągnięcia sukcesu
powrót do listy szkoleń
Skontaktuj się z nami
kontakt
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content