Komunikacja interpersonalna

Dwudniowe szkolenie, dzięki któremu nauczysz się przekazywania informacji w otwarty, uczciwy, jasny i uporządkowany sposób, aby odbiorca zrozumiał Twoje intencje. Zagwarantuje Ci to osiągnięcie celu, np. przekazanie polecenia lub otrzymanie informacji niezbędnych do podjęcia decyzji.

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Będziesz stosować techniki aktywnego słuchania
  • Nauczysz się zadawać trafne pytania
  • Będziesz konstruować poprawne wypowiedzi, również pisemne (ortografia, gramatyka, interpunkcja)
  • W swojej komunikacji wykorzystasz wiedzę na temat komunikacji niewerbalnej
  • Będziesz wypowiadać się swobodnie, zrozumiale i logicznie
  • Twoje informacje będą jasne, klarowne i zrozumiałe
  • Zapanujesz nad emocjami
  • Trafne zrozumiesz potrzeb rozmówcy stosując odpowiednie techniki
  • Nauczysz się wykazywać empatię i postawę otwartości
  • Zrozumiesz sens wypowiedzi rozmówcy, analizując ją i podsumowując, wykorzystując parafrazę
  • Zadbasz o właściwe zrozumienie komunikatu zawsze dopytując, szczególnie w przypadku niejasności wypowiedzi
  • Będziesz komunikować się - ustnie i pisemnie - swobodnie i z łatwością w każdej sytuacji
  • W kontaktach interpersonalnych zachowasz pełen profesjonalizm
  • Będziesz brać odpowiedzialność za przekazywane informacje i ich odbiór

Dla kogo?

Dla każdej osoby, która poszukuje odpowiedzi na pytanie, co jest esencją komunikacji między ludźmi, a także która chce zwiększyć swoją siłę oddziaływania na innych przy pomocy poznanych technik i narzędzi.

Szczegółowy plan:

  • Czym jest efektywna komunikacja?
  • Techniki aktywnego słuchania – ćwiczenie wprowadzające
    • Jaką rolę pełni aktywne słuchanie
    • Jaki wpływ na komunikację ma jego brak
  • Rodzaje pytań w komunikacji - jakie są rodzaje pytań i jaka jest ich rola w komunikacji
  • Różne formy wypowiedzi w biznesie – kiedy warto się spotykać, dzwonić, pisać maile?
  • Zasady komunikacji mailowej
  • Poprawność komunikacji pisemnej
  • Przygotowanie się do przekazywania ważnych decyzji menadżerskich i tzw. „trudnych” komunikatów
  • Komunikowanie decyzji menadżerskich i tzw. trudnych komunikatów
  • Mowa ciała a komunikacja
    • Podstawy mowy ciała
    • Znaczenie gestów
    • Znaczenie emocji w komunikacji
  • Techniki panowania nad emocjami w komunikacji. Analiza komunikatu o silnym zabarwieniu emocjonalnym
  • Empatia i jej rola w komunikacji
    • Czym jest empatia, a czym nie jest
    • Przekazywanie komunikatów w sposób empatyczny
  • Źródła trudności w komunikacji
  • Rola dostosowania stylu komunikacji do potrzeb rozmówcy
  • Mów moim językiem! Jak dostosować komunikat do zidentyfikowanych potrzeb rozmówcy?
  • Zaawansowane techniki komunikacyjne podnoszące efektywność przekazu
  • Zaawansowane techniki komunikacyjne budujące zaufanie i jakość relacji
  • Analiza przykładów komunikatów (zarówno pisanych jak i mówionych) – przeformułowanie ich w sposób zapewniający efektywną komunikację, czyli jednoznaczne zrozumienie przekazu
powrót do listy szkoleń
Skontaktuj się z nami
kontakt
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content