Efektywna komunikacja w zespole

Dwudniowe szkolenie, dzięki któremu nauczysz się stosować odpowiednie techniki komunikacyjne, dobierając je adekwatnie do potrzeb swoich i swojego rozmówcy. Poznasz podstawowe zasady asertywnej odmowy, nauczysz się też aktywnie słuchać i stosować komunikaty prowadzące do wzajemnego zrozumienia, porozumienia i osiągania konsensusu. Dzięki temu stworzysz swój wizerunek jako profesjonalisty, a zespół chętnie będzie się z Tobą komunikował.

Dzięki udziałowi w szkoleniu:

  • Poznasz różne źródła wyzwań komunikacyjnych
  • Zidentyfikujesz narzędzia aktywnego słuchania
  • Będziesz formułować swoje wypowiedzi używając pytań otwartych i zamkniętych, parafraz i podsumowań
  • Trafnie określisz cel rozmowy oraz jej oczekiwane efekty
  • Będziesz identyfikować emocje rozmówcy i efektywnie nimi zarządzać
  • Dostosujesz sposób rozmowy do osobowości swojego rozmówcy
  • Zaczniesz komunikować swoje potrzeby i interesy z zachowaniem szacunku dla odbiorcy
  • Trafnie dobierzesz komunikaty do potrzeb odbiorcy
  • Bez obaw sprostasz komunikacji z „trudnym” rozmówcą

Dla kogo?

Szkolenie jest doskonałym rozwiązaniem dla osób - pracowników, specjalistów, menedżerów - oraz całych zespołów, które odczuwają potrzebę poprawy, usprawnienia i doskonalenia umiejętności komunikacyjnych.

Szczegółowy plan:

  • Skąd biorą się wyzwania komunikacyjne?
  • Narzędzia aktywnego słuchania – pytania otwarte i zamknięte
  • Narzędzia aktywnego słuchania – parafraza i podsumowanie
  • Sposób mówienia i jego wpływ na odbiór komunikatu. Przekazanie tej samej informacji z różnym nastawieniem
  • Komunikacja budująca wizerunek profesjonalisty. Jakie komunikaty budują wizerunek profesjonalisty, a jakie go rujnują?
  • Komunikacja wg von Thuna:
    • Friedemann Schulz von Thun – koncepcja komunikacji z 4 ust do 4 uszu
    • „Mówienie czterema ustami”
    • „Słuchanie czterema uszami”
    • Co mówi do mnie mój pracownik? Wdrożenie teorii von Thuna na stanowisku pracy
    • Test - Uszy von Thuna
  • „Trudny” rozmówca
  • Werbalna i niewerbalna postawa: asertywna, nieasertywna, agresywna
  • Model Asertywnej Odmowy
  • FUKO – model informacji zwrotnej. Konstruowanie asertywnej informacji zwrotnej
  • Badanie typu osobowości i preferencji komunikacyjnych
    • Test badający własny typ osobowości
    • Określanie indywidualnych potrzeb komunikacyjnych
  • Typy osobowości według teorii Junga. Moce i słabe strony poszczególnych typów osobowości
  • Jak identyfikować potrzeby komunikacyjne rozmówcy?
  • Dostosowywanie komunikacji do potrzeb rozmówcy – Jak rozmówcy o przeciwnych stylach osobowości mogą przekonać się do konkretnej idei?
powrót do listy szkoleń
Skontaktuj się z nami
kontakt
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content