Obiekcje zgłaszane przez klientów są „chlebem powszednim” handlowca, często prowadząxcym do frustracji i braku poczucia wpływu i możliwości. Tymczasem efektywni sprzedawcy traktują obiekcje jako sygnał zainteresowania zakupem oferowanego produktu i usługi oraz skutecznie nimi zarządzają.
Szkolenie „Zarządzanie obiekcjami” to praktyczny warsztat skoncentrowany całkowicie na pracy z obiekcjami – rozwijające gotowe do użycia od zaraz techniki.
Adresaci szkolenia:
- Osoby na stanowiskach sprzedażowych (sprzedawca, konsultant, doradca, przedstawiciel handlowy)
- Osoby zarządzające sprzedażą w firmie, których celem jest rozwój kompetencji podwładnych w zakresie efektywności sprzedaży, a szczególnie zarządzania obiekcjami
- Osób z innych działów, którzy chcą nauczyć się, jak zarządzać obiekcjami
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy:
- Znają najczęstsze powody obiekcji klientów
- Tak zarządzają swoimi zachowaniami, aby nie generować obiekcji
- Identyfikują różne kategorie obiekcji – ukryte, wybieg, brak potrzeby, finansowe, związane z produktem, dotyczące firmy, związane z ceną
- Reagują na obiekcje w sposób właściwy
- Umiejętnie przygotowują się do rozmowy na temat obiekcjii
Zawartość programowa:
Dlaczego klienci nie chcą kupować?
- Co kryje się za obiekcjami?
- Główne przyczyny obiekcji klientów
- Obiekcje jako punkt wyjścia do sprzedaży
Obiekcje przed prezentacją oferty
- „Nie mam czasu”, „Nie jestem zainteresowany” – jaki to sygnał?
- Źródła obiekcji u klientów
- Techniki zadwania pytań
- Strategia postępowania z obiekcjami
Obiekcje taktyczne
- Obiekcje taktyczne a wątpliwości
- Zastrzeżenia dotyczące firmy
- Zastrzeżenia dotyczące ceny
- Zastrzeżenia dotyczące produktu
Najczęstsze obiekcje
- Nie jestem zainteresowany
- To jest za drogie
- Chciałbym to jeszcze przemyśleć…
- Czy to się w ogóle sprawdzi u mnie?
- Używam innego rozwiązania.
- Musze to omówić z szefem
Najczęstsze błędy w pracy z obiekcjami
- Przybranie postawy obronnej
- Natychmiastowa chęć obalenia obiekcji
- Brak znajomości technik zarządzania obiekcjami
Techniki pracy z obiekcjami:
- Relacyjna
- Perswazyjna
- Coachingowa
- Inne
Trening praktyczny pracy z obiekcjami
- Scenariusze pracy z obiekcjami pod potrzeby klientów
- Trening w formie intensywnej symulacji pracy z obiekcjami
Planowanie działań wdrożeniowych