Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Poznasz przykłady i zasady funkcjonowania nowych modeli biznesowych
- Wykorzystasz konieczne dane do budowania nowych modeli biznesowych
- Zidentyfikujesz obszary, w jakich można stosować nowe modele biznesowe
- Dobierzesz odpowiednie zasoby do wykorzystania w procesie świadczenia usług i dostarczania produktów.
- Dowiesz się, jakie są ograniczenia nowych modeli biznesowych.
- Zidentyfikujesz istniejącą konkurencję
- Będziesz zarządzać w czasie budżetem projektu
- Poznasz korzyści wynikające z możliwości tworzenia wartości dodanej poprzez wykorzystanie relacji i partnerstw strategicznych
- Poznasz pojęcia koopetycja, kooperacja, dezintermediacja
- Będziesz stosować szablony do budowania modeli biznesowych (np. Business Model Canvas, St Gallen).
- Określisz przewagi konkurencyjne modeli na podstawie przeprowadzonych analiz
- Zaproponujesz nowe rozwiązania kształtujące model biznesowy firmy, identyfikując jego szanse i zagrożenia i określając konkretny plan działań
- Określisz kompetencje i zakres odpowiedzialności zespołu zarządzającego wdrożeniem modelu
- Poznasz metodę SMART do określenia celów i wskaźników wdrożenia modelu
- Będziesz organizować pracę w sposób niewymagający nadzoru
- Poznasz zasady komunikacji w zespołach rozproszonych i zasady zarządzania przez cele (MBO)
- Zdefiniujesz zasady współpracy i będziesz pilnować ich przestrzegania
- Będziesz wykonywać czynności zawodowe biorąc pod uwagę przyszłość przedsiębiorstwa i pracowników
- Określisz skalowalność proponowanego modelu biznesowego
Dla kogo?
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów z różnych branż, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w zakresie projektowania nowoczesnych strategii biznesowych. Skierowane jest również do przedsiębiorców planujących rozwój swoich firm oraz wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć, jak innowacyjnie kreować wartość dodaną i efektywnie zarządzać swoimi projektami biznesowymi w dynamicznym środowisku rynkowym.