Sprzedaż konsultacyjna (doradcza)

Praktyczny program rozwijający nowoczesne techniki sprzedaży – w oparciu o skuteczny i sprawdzony program. Dzięki udziałowi, Uczestnicy stają się godnymi zaufania doradcami budującymi trwałe relacje – oparte na zrozumieniu potrzeb klienta.

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy:

  • Rozumieją wszystkie etapy procesu sprzedażowego – od umówienia spotkania, poprzez zrozumienie wyzwań i potrzeb klienta, aż po zamknięcie procesu sprzedaży.
  • Odpowiednio przygotowują się do procesu sprzedaży konsultacyjnej
  • Odkrywają i rozumieją prawdziwe wyzwania klienta
  • Zadają trafniejsze, bardziej celne pytania.
  • Prezentują swoją ofertę umiejętnie wyróżniając ją na tle konkurencji – proponując kreatywne rozwiązania, które odpowiadają na indywidualne potrzeby klienta
  • Umiejętnie zarządzają obiekcjami klientów
  • Finalizują proces sprzedaży

Zawartość programowa:

Nowoczesny sprzedawca – konsultant

  • Rola relacji w sprzedaży
  • Budowanie zaufania – świadomie rozwijana umiejętność
  • Zrozumienie, co jest najważniejsze dla klienta i co wzmacnia jego zaufanie do firmy.
  • Rozumienie i poszanowanie granic osobistych i profesjonalnych

Budowanie zaufania

  • Etapy budowania zaufania: zaangażowanie, słuchanie, kontekst, wizja, zobowiązanie
  • Zasady postępowania na każdym z etapów
  • Pułapki w budowaniu zaufania

Odkrywanie i rozumienie potrzeb klientów

  • Zrozumienie cyklu decyzyjnego klienta
  • Zadawanie trafnych pytań
  • Technika „pain / gain”
  • Aktywne słuchanie
  • Podsumowanie, parafraza
  • Praca ciszą

Różne typy klientów – na podstawie wybranego narzędzia (np. MBTI, Extended DISC)

  • Wprowadzenie do teorii
  • „Odkrycie: swojego typu
  • „Naturalne” potrzeby różnych typy klientów
  • Dostosowanie komunikacji do różnych typów klientów
  • Rola emocji w efektywnej komunikacji

Przygotowanie i prezentacja oferty – jako rozwiązania

  • Odniesienie do wyzwań i potrzeb klienta
  • Nawiązanie do najistotniejszych korzyści z perspektywy klienta

Zarządzanie obiekcjami

  • Skąd biorą się obiekcje?
  • Jak się przygotować do zarzadzania obiekcjami?
  • Jak zarządzać obiekcjami?

Techniki domykania procesu sprzedażowego

  • Alternatywa
  • Małe kroki
  • Wyczerpanie wątpliwości
  • Finalna propozycja
  • Metoda pośpiechu
  • Metoda próby
  • Gwarancja
  • Referencje
  • Odpowiedzi twierdzące
  • Zamknięcie „przygotowujące”

 

Share:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Comments are closed.

CZYTAJ DALEJ

Danuta Kidawa

Trener biznesu, trener mentalny, trener i partner FRIS@, coach mocnych stronDoświadczenie:Danuta jest praktykiem z bogatym doświadczeniem analitycznym, a jej pa ...

Paweł Dul

Przedsiębiorca, Trener IT Doświadczenie: Nauczyciel informatyki na wszystkich etapach edukacyjnych – (2002-2017) Wykładowca, trener IT – 5 lat (2017 – nadal) P ...

Shopping Basket