Moja Nowa Rola

W wielu firmach decyzje na temat awansów podejmuje się w oparciu o osiągnięcia na stanowiskach specjalistycznych. Tymczasem sprawne realizowanie zadań na poziomie specjalisty i zarządzanie zespołem to bardzo różne zestawy umiejętności i postaw.

Dzięki udziałowi w programie Moja Nowa Rola:

  • Będziesz świadomie budować autorytet szefa – w tym po wewnętrznym awansie – w zespole dotychczasowych koleżanek i kolegów.
  • Podniesiesz świadomość własnych zachowań i wykorzystasz tę wiedzę w swojej codziennej pracy.
  • Zdobędziesz podstawowe umiejętności kierownicze – np. planowanie, stawianie celów, instruowanie, delegowanie, udzielanie informacji zwrotnej, podejmowanie i komunikowanie decyzji
  • Nauczysz się zarządzać sobą w czasie i zarządzać priorytetami – własnymi i Twoich ludzi

Zawartość programowa:

Zostałem kierownikiem i co dalej? – jak odnaleźć się w nowej roli?

  • Zrozumienie nowych oczekiwań
  • Obowiązki specjalistyczne a odpowiedzialność kierownicza
  • Jak przygotować się do roli przełożonego?
  • Jak zadbać o relacje w zespole?
  • „Paradoks autentyczności” – na czym polega i na co uważać?

Kompetencje kierownicze (praca na modelu organizacji lub uniwersalnym modelu – kole kompetencji liderskich Extended DISC)

  • Czym jest kompetencja?
  • Kompetencje kierownicze a efektywność organizacyjna

Komunikacja przełożonego (w oparciu o Analizę Indywidualną Extended DISC – profil ogólny oraz profil „Ja jako lider”

  • Zachowania naturalne
  • Zachowania adaptowane
  • Świadomość własnych potrzeb komunikacyjnych oraz strefy elastyczności
  • Dostosowanie stylu komunikacji do potrzeb rozmówcy

Rozwój podstawowych umiejętności kierowniczych:

  • Planowanie i stawianie celów
  • Instruowanie
  • Delegowanie zadań i obszarów odpowiedzialności
  • Udzielanie informacji zwrotnej
  • Monitorowanie i egzekwowanie
  • Prowadzenie „trudnych” rozmów

Decyzje – podejmowanie i komunikowanie”

  • Decyzje kierownicze
  • Decyzje konsultowane
  • Decyzje demokratyczne

Co podnosi, a co obniża efektywność pracy zespołowej?

  • Na co zwracać szczególną uwagę?
  • Popularne „pułapki: nowych szefów

Jak zarządzać sobą w czasie?

  • Czym są priorytety?
  • Narzędzia i techniki zarzadzania sobą w czasie

Jak zarządzać pracownikami i zespołem?

  • Małpy Onckena
  • Role zespołowe (Belbin)
  • Mapowanie pracowników

Jak prowadzić spotkania zespołowe

  • Model ORID

Rozwijanie kompetencji pracowników

  • Matryca umiejętności i motywacji
  • Różne techniki i metody pracy rozwojowej (instruktaż, konsultowanie, coaching, mentoring)

Podstawy coachingu dla menedżera

  • Nasze „ludzkie” tendencje
  • Od rozwiązywania problemów po angażowanie pracowników
  • Model GROW
  • Coachingowy model udzielania informacji zwrotnej

Share:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Comments are closed.

CZYTAJ DALEJ

Anna Długołęcka

Trener, konsultant, lider, menedżer Doświadczenie:Posiada ponad 25 letnie doświadczenie w obszarze HR i zarządzania - zarówno w korporacjach jak i polskich prze ...

Porozmawiajmy o motywacji i zaangażowaniu

Jednodniowy warsztat rozwijający umiejętności menedżerów w zakresie stawiania właściwej diagnozy odnośnie motywacji pracowników, dostrzegania objawów spadku zaangażowania i rozpoznawania przyczyn wypalenia a także właściwego oddziaływania na motywację i zaangażowanie w zespole (8 godz)

Shopping Basket