Efektywna komunikacja w biznesie

Typologia Extended DISC rozwija świadomość własnych preferowanych zachowań i stylów komunikacji oraz zrozumieć potrzeby komunikacyjne innych. Dzięki temu, możemy dostosowywać nasze zachowań do potrzeb i preferencji osób, z którymi współpracujemy, co z kolei w dużej mierze ogranicza powstawanie konfliktów i pozwala bardziej świadomie dobierać argumenty w komunikacji z osobami reprezentujące różne style zachowań.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy działów sprzedaży, marketingu, działów personalnych, logistyki, IT, grup projektowych oraz innych, w których efektywna komunikacja pozwala realizować obowiązki.
  • Kadra zarządzająca, kierownicy projektów, członkowie zespołów projektowych, ogół pracowników

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy:

  • Znają typologię Extended DISC
  • Określają własne preferencje zachowań – komunikacji, stylu działania i postrzegania zadań
  • „Czytają” preferowane typy zachowań innych
  • Dostosowują swój styl komunikowania się do potrzeb innych
  • Wprost komunikują swoje potrzeby
  • Nie unikają „trudnych” sytuacji komunikacyjnych i rozwiązują konflikty
  • Skutecznie argumentują
  • Efektywniej realizują obowiązki zawodowe

Zawartość programowa:

Skąd biorą się wyzwania komunikacyjne?

  • Analiza wyzwań komunikacyjnych uczestników
  • Świadomość konsekwencji wyzwań komunikacyjnych – perspektywa osobista i biznesowa

Wprowadzenie do Extended DISC

  • Krótkie wprowadzenie teoretyczne
  • Jak czytać profil oraz część opisową raportu?
  • Analiza własnego profilu
  • Zachowania naturalnie i adoptowane – wpływ otoczenia na kształtowanie się zachowań i preferencji człowieka
  • Strefy elastyczności w Extended DISC
  • Mocne strony
  • Reakcje na sytuacje stresujące
  • Czynniki motywujące

Extended DISC a komunikacja

  • Aktywne słuchanie, chęć zrozumienia wszystkiego
  • Komunikowanie ekspresyjnie i inspirująco
  • Wyrozumiałość, empatia, pozytywny przekaz
  • Szczegóły i logika
  • Komunikowanie taktownie i ostrożnie
  • Przekonywanie i podkreślanie pozytywnych aspektów
  • Mówienie wprost, opieranie się na faktach
  • Nastawienie na cel
  • Ostrożność i bazowanie na faktach
  • Skupienie na temacie
  • Zachęcanie i inspirowanie

Budowanie relacji w modelu Extended DISC

  • Postawy określonych typów zachowań a komunikacja w praktyce
  • Właściwy dobór aspektów komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
  • Jak zarządzać stresem i emocjami osób reprezentującymi różne typy zachowań?
  • Jak motywować, delegować, stawiać cele rozwojowe, korygować zachowania i postawy osób reprezentujących różne style zachowań?

Zadania wdrożeniowe

  • Sytuacje komunikacyjne, które do tej pory stanowiły wyzwanie
  • Co konkretnie będę robić inaczej?

Share:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Comments are closed.

CZYTAJ DALEJ

Robert Zembrowski

Trener - konsultant Doświadczenie: Praktyk biznesu - pełnił kluczowe role w organizacjach role od 2000 roku (m.in. przedstawiciel medyczny, specjalista przedst ...

Elwira Skrodzka

Trener, coach, project manager. Doświadczenie: Od 2011 roku zdobywa doświadczenie we współpracy z największymi międzynarodowymi instytucjami finansowymi na świ ...

Anna Długołęcka

Trener, konsultant, lider, menadżer. Doświadczenie: Posiada ponad 25 letnie doświadczenie w obszarze HR i zarządzania – zarówno w korporacjach jak i polskich p ...

Shopping Basket