Typologia Extended DISC rozwija świadomość własnych preferowanych zachowań i stylów komunikacji oraz zrozumieć potrzeby komunikacyjne innych. Dzięki temu, możemy dostosowywać nasze zachowań do potrzeb i preferencji osób, z którymi współpracujemy, co z kolei w dużej mierze ogranicza powstawanie konfliktów i pozwala bardziej świadomie dobierać argumenty w komunikacji z osobami reprezentujące różne style zachowań.
Adresaci szkolenia:
- Pracownicy działów sprzedaży, marketingu, działów personalnych, logistyki, IT, grup projektowych oraz innych, w których efektywna komunikacja pozwala realizować obowiązki.
- Kadra zarządzająca, kierownicy projektów, członkowie zespołów projektowych, ogół pracowników
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy:
- Znają typologię Extended DISC
- Określają własne preferencje zachowań – komunikacji, stylu działania i postrzegania zadań
- „Czytają” preferowane typy zachowań innych
- Dostosowują swój styl komunikowania się do potrzeb innych
- Wprost komunikują swoje potrzeby
- Nie unikają „trudnych” sytuacji komunikacyjnych i rozwiązują konflikty
- Skutecznie argumentują
- Efektywniej realizują obowiązki zawodowe
Zawartość programowa:
Skąd biorą się wyzwania komunikacyjne?
- Analiza wyzwań komunikacyjnych uczestników
- Świadomość konsekwencji wyzwań komunikacyjnych – perspektywa osobista i biznesowa
Wprowadzenie do Extended DISC
- Krótkie wprowadzenie teoretyczne
- Jak czytać profil oraz część opisową raportu?
- Analiza własnego profilu
- Zachowania naturalnie i adoptowane – wpływ otoczenia na kształtowanie się zachowań i preferencji człowieka
- Strefy elastyczności w Extended DISC
- Mocne strony
- Reakcje na sytuacje stresujące
- Czynniki motywujące
Extended DISC a komunikacja
- Aktywne słuchanie, chęć zrozumienia wszystkiego
- Komunikowanie ekspresyjnie i inspirująco
- Wyrozumiałość, empatia, pozytywny przekaz
- Szczegóły i logika
- Komunikowanie taktownie i ostrożnie
- Przekonywanie i podkreślanie pozytywnych aspektów
- Mówienie wprost, opieranie się na faktach
- Nastawienie na cel
- Ostrożność i bazowanie na faktach
- Skupienie na temacie
- Zachęcanie i inspirowanie
Budowanie relacji w modelu Extended DISC
- Postawy określonych typów zachowań a komunikacja w praktyce
- Właściwy dobór aspektów komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Jak zarządzać stresem i emocjami osób reprezentującymi różne typy zachowań?
- Jak motywować, delegować, stawiać cele rozwojowe, korygować zachowania i postawy osób reprezentujących różne style zachowań?
Zadania wdrożeniowe
- Sytuacje komunikacyjne, które do tej pory stanowiły wyzwanie
- Co konkretnie będę robić inaczej?