W 100% spersonalizowana forma wsparcia rozwoju kompetencji przywódczych bezpośrednio przekłada się na efektywność strategiczną, z której korzysta nie tylko klient procesu coachingowego, ale również zespół i organizacja, którą zarządza.
Klient realizuje swoje cele, stawia czoła wyzwaniom, identyfikuje swoje silne strony a także obszary wymagające wsparcia. Klient i coach budują silną i opartą na wzajemnym zaufaniu relację, dzięki której klient podnosi poziom samoświadomości, wspina się na wyżyny swoich możliwości, rozwija kompetencje przywódcze oraz wprowadza pożądane zmiany w swoim zachowaniu.
Kontekst coachingu indywidualnego:
- Przygotowanie do objęcia nowej roli/ zmiany w ścieżce kariery
- Zarządzanie stresem, zmianą, konfliktem, kryzysem
- Podniesienie poziomu wpływu oraz efektywności
- Wspieranie pracownika, który objął nową rolę
- Przyśpieszenie rozwoju talentów
- Spersonalizowany program rozwoju jako forma docenienia i zatrzymania w firmie ludzi kluczowych dla biznesu.
Korzyści wynikające z indywidualnego procesu coachingowego:
Dla klienta:
- Szybka ścieżka rozwoju przywództwa
- Wyższy poziom kompetencji przywódczych i strategicznego planowania
- Większa elastyczność i zdolność do adaptacji
- Podejmowanie trafniejszych decyzji
- Stawienie lepszych celów i szybsze ich osiąganie
- Umiejętność inspirowania i motywowania zespołów – w tym – rozproszonych geograficznie
- Bardziej efektywna komunikacja
- Lepsze relacje w miejscu pracy
- Wyższy poziom pewności siebie
Dla organizacji:
- Bardziej efektywne przywództwo i zarządzanie
- Wyższy poziom kreatywności, decyzyjności, gotowości do przejmowania odpowiedzialności za rezultaty
- Sprawniejsze wdrażanie zmian organizacyjnych – poprzez wspieranie zespołów i indywidualnych pracowników
- Wyższy poziom motywacji i zaangażowania
- Niższy współczynnik rotacji na kluczowych stanowiskach.
Struktura procesu coachingowego:
Budowanie relacji
- Sesja zapoznawcza, podczas której Klient i coach podejmują decyzję o współpracy
- Sesja wstępna
- Omówienie celów
- Poufność i zasady współpracy
- Ustalenie celów oraz sposobu pomiaru zwrotu z inwestycji (ROI) ze sponsorem
- Odwołanie do oceny 360 lub Analiza Indywidualna Extended DISC (profil Ja jako lider)
Sesje coachingowe (w odstępach 2-3 tygodniowych)
- „Stop klatka” – omówienie realizacji zobowiązań do działania oraz postępów
- Ustalenie celu na każdą sesje
- Praca na celach
- Ustalenie odpowiedzialności
- Rekomendowana liczba sesji: 6-12
Między sesjami:
- Realizacja zobowiązań do działania
- Analiza wyników i nowych sposobów działania
- Kontakt ze sponsorem procesu
Podsumowanie i zamknięcie procesu
- Analiza poziomu realizacji celów
- Odniesienie do zwrotu z inwestycji
- Zamknięcie procesu
- ce firmy, związane z ceną
- Reagują na obiekcje w sposób właściwy
- Umiejętnie przygotowują się do rozmowy na temat obiekcji